08.07.2016
Двигуни повинні бути завжди захищені від нагрівання до температури , яка може зруйнувати систему ізоляції обмоток . Залежно від конструкції двигуна і області застосування , тепловий захист може також виконувати інші функції , наприклад , запобігати двигун від руйнуючої температури в частотному перетворювачі , якщо він встановлений на двигуні .
Тип теплового захисту залежить від типу двигуна . Конструкція двигуна разом з його енергоспоживанням повинні бути прийняті до уваги при виборі типу теплового захисту . Загалом кажучи , двигуни повинні бути захищені в наступних ситуаціях
1 ) Несправності викликають повільне нагрівання обмоток двигуна
2) Несправності викликають швидке нагрівання обмоток двигуна :
У відповідності з європейським стандартом IEC 60034-11 , тип теплового захисту двигуна повинен бути вказаний на табличці ( шильдику ) з позначенням TP .
Таблиця1.4.19 показує огляд позначень теплового захисту .
Символ |
Перевантаження
(1-я цифра) |
Кількість рівнів т
функції спрацьовування (2-га цифра) |
Категорія1
(3-я цифра) |
TP 111 | Тільки повільна (тобто тривале перевантаження) | 1 рівень – відключення | 1 |
TP 112 | 2 | ||
TP 121 | 2 рівня – попереджувальний сигнал і відключення | 1 | |
TP 122 | 2 | ||
TP 211 | Повільна і миттєва ( тобто тривале перевантаження і блокування ) | 1 рівень – відключення | 1 |
TP 212 | 2 | ||
TP 221 | 2 рівня – попереджувальний сигнал і відключення | 1 | |
TP 222 | 2 | ||
TP 311 | Тільки миттєва ( блокування ) | 1 рівень – відключення | 1 |
TP 312 | 2 |
Індикація рівнів допустимої температури , при якій спрацьовує тепловий захист , що захищає двигун
Табл. 1.4.19. Позначення теплової защітиь
Термістори PTC (з позитивним температурним коефіцієнтом – Positive Temperature Coefficient) можуть бути вбудовані в обмотки двигуна на виробництві або встановлені пізніше як модернізації. Зазвичай 3 термистора PTC встановлені послідовно: по одному в кожній фазной обмотці двигуна. Вони можуть бути різними: з температурами спрацьовування від 90 ° C до 180 ° C з кроком в 5 градусів. Термістори PTC повинні бути підключені до реле термісторного захисту, яке вловлює миттєве зростання опору термістора, в момент, коли він нагрівається до своєї температури спрацьовування.
Ці пристрої ( підсилювачі сигналу ) не лінійні . При температурі навколишнього середовища опір комплекту з 3 – х термисторов буде дорівнювати 200-300 Ом і воно миттєво зросте в той момент , коли термистор досягне температури спрацьовування .
Якщо температура зростає далі, опір термістора PTC може досягти кілька тисяч Ом. Реле термісторного захисту зазвичай встановлюють на опір спрацьовування 3000 Ом-менш, згідно з європейським стандартом DIN 44082. Позначення теплового захисту для термісторів PTС для двигунів потужністю менше 11 кВт-TP211, якщо термістори PTC вбудовані в обмотки на заводі-виробнику. Якщо термістори PTC встановлені після виготовлення двигуна (модернізація) – то тепловий захист позначається як TP111. Позначення теплового захисту для PTC в двигунах потужністю понад 11 кВт – TP111.
Термоконтакти – це маленькі біметалеві контакти , які відключаються при нагріванні . Термоконтакти виробляються з різними температурами спрацьовування , зазвичай відкритого і закритого типу . Найбільш популярний тип – це закритий термоконтакт . Один або два послідовно підключених термоконтакту вбудовуються в обмотки двигуна . Термоконтакти повинні бути підключені безпосередньо в розрив ланцюга котушки пускача . У цьому випадку немає необхідності у використанні додаткового реле . Даний тип захисту дешевший в порівнянні з термісторного ( PTC ) , але з іншого боку , менш чутливий і не здатний вловити раптову перевантаження при блокуванні ротора . До термоконтакт відносяться такі типи теплового захисту як датчики Thermik , Klixon і PTO ( Protection Thermique à Ouverture ) . Термоконтакти завжди позначаються як TP111 .
Однофазні двигуни стандартно поставляються з вбудованим тепловим захистом . Тепловий захист зазвичай має принцип автоматичного перезапуску , тобто включення двигуна . Це означає , що двигун повинен бути підключений до живлення таким способом , щоб уникнути автоматичного включення двигуна .
Трифазні двигуни повинні бути захищені згідно з місцевими нормами і правилами . Цей тип двигунів зазвичай мають вбудовані контакти для повторного пуску двигуна за допомогою зовнішньої ланцюга управління .